Voor inhoudelijke informatie:
Monique Burggraaf / Vincent van Liempd
E-mail: Monique.Burggraaf@han.nl / Vincent.vanLiempd@han.nl
Inschrijven? Goed om te weten!
- Bij minoren die starten in september vindt, ná de inschrijfperiode in de maand maart, een loting plaats in april áls er op dat moment meer inschrijvingen zijn dan beschikbare plaatsen.
- Bij minoren die starten in februari vindt, ná de inschrijfperiode in de maand oktober, een loting plaats in november áls er op dat moment meer inschrijvingen zijn dan beschikbare plaatsen.
Bij de minoren waar nog plaats is, geldt daarna tot aan de sluiting van de inschrijfperiode:
zodra een minor vol is, wordt deze gesloten, vol = vol.
Daarnaast geldt dat als het aantal aanmeldingen na vier weken ruim onder de norm ligt; deze minor mogelijk wordt teruggetrokken. Dus heb je interesse, meld je direct aan.
Schrijf je op tijd in!
Let op:
Voor HAN studenten geldt dat zij zich, in geval van uitloten of geen doorgang van de eerste keuze NA de periode van besluitvorming (deze duurt een volledige maand), kunnen herinschrijven. Dit kan alleen op de dan nog beschikbare minoren die plaatsen vrij hebben.
Ook dan geldt: zodra een minor vol is, wordt deze gesloten.
Een goed overzicht van de HAN minoren kun je vinden in de minoren app! De app is bereikbaar via: http://www.minoren-han.nl/
Brand Activation van de HAN University of Applied Sciences.
Branding voor iedereen
In deze minor maak je kennis met merken. Wat zijn merken precies, hoe worden ze ontworpen en wat moet je doen om merken van betekenis te voorzien? We kennen allemaal de voorbeelden van grote merken als Apple, Google en Coca-Cola, die hun succes in belangrijke mate te danken hebben aan het systematisch managen van het merk. Ook andere bedrijven (bijvoorbeeld bedrijven in het MKB) en overheidsinstellingen zien in toenemende mate het belang van brandmanagement. In deze minor leer je de basis van brandmanagement en branddesign en hoe dit toe te passen is in merkactivaties. Ook ga je aan de slag met een Customer Journey, om de juiste activaties op het juiste moment in te zetten en je doelgroep de best mogelijke ervaring te bieden. We doen dit met interactieve colleges over design, de belangrijkste branding-onderwerpen, Design Thinking, maar ook met opdrachten in het wild, bezoeken aan brandstores en brandagencies, brandgames, interessant stedenbezoek (zoals Eindhoven of Utrecht) en met creatieve sessies in diverse brandcamps waarbij we inzetten op merkconcepten, design en fysieke/digitale merkactivaties. In deze minor breng je een merk tot leven en ga je brandmanagement ervaren. We werken hierbij met een externe opdrachtgever, voor wie je in groepsverband (5 studenten) onder begeleiding van een tutor aan de slag gaat.
Onderwerpen
Brandmanagement & brandactivation: leren van theorie rondom merken: merkmodellen, merkpositionering, merkprofilering en merkactivatie. De theorie gebruiken om merken te analyseren en bedrijven/instellingen te adviseren hoe zij hun merk het beste kunnen gebruiken en activeren om te helpen organisatiedoelen te realiseren. Het creëren van digitale en fysieke merkactivatie heeft een prominente plaats in deze minor.
Branddesign: merken ervaar je door het contact dat je met ze hebt, bijvoorbeeld reclames of evenementen. De indruk die je dan krijgt berust niet op toeval, maar is zo vormgegeven door de merkeigenaar. Daarom is er ook een behoorlijke plaats ingeruimd voor design: je leert werken met designsoftware (onder meer Adobe InDesign, Photoshop, Illustrator), ervaring opdoen met beeldtaal en bewust leren kijken naar merkuitingen. De uiteindelijke creatie van diverse fysieke/digitale merkuitingen heeft een prominente plaats. Je gaat dus in groepsverband en individueel echte merkuitingen ontwerpen met Adobe programma’s die je echt gaat presenteren in een Brand Camp.
Design Thinking: je leert werken volgens de principes van Design Thinking en brengt het ook in de praktijk in je eigen project. Denken als een ontwerper kan drastische veranderingen teweegbrengen. Het is een methode, waarbij de mens centraal staat en je echt gaat richten op de momenten of interacties die ertoe doen. Uniek zijn divergeren en convergeren, waarbij je keuzes creëert en later keuzes maakt. Je leert dus echt om gestructureerd en creatief te brainstormen en daarbij je eigen creativiteit aan te boren en te gebruiken.
Soort minor
Dit is een verbredende minor. In een verbredende minor ontwikkel je je beroepscompetenties in een andere/bredere context. De minor is bedoeld voor studenten met beperkte kennis van communicatie, marketing of vormgeving.
Blokminor
Deze minor is een blokminor. De minor wordt 1 of 2 keer per jaar als een blok in een semester aangeboden.
Beoordeel zelf of de leerdoelen van deze minor aansluiten op jouw wensen en eisen.
De minor Brand Activation leidt op tot een junior creative, die merkanalyse, merkconcepten en merkstrategieën in de basis begrijpt en kan toepassen en hierop passende, creatieve merkactivaties kan creëren. De junior creative kan professioneel samenwerken in groepsverband, waarin de principes van Design Thinking worden toegepast.
Competenties
- We sluiten aan op de landelijke LOCO-competenties voor communicatieprofessionals. Deze competenties zijn: Koers bepalen, Draagvlak creëren en Realiseren.
Een minor wordt pas interessant als deze aansluit op je opleiding en/of je beroepsprofiel, van het juiste niveau is en niet overlapt met je major.
Voor wie?
Voor iedereen met een beperkte kennis van marketing, communicatie en vormgeving, maar met een stevige interesse in het onderwerp en een hoge motivatie om hier meer van te leren. Voor de studenten Communicatie en Commerciële Economie van de HAN is deze minor van te weinig toegevoegde waarde. Voor hen is er de minor Strategic Branding.
Voorwaarden voor deelname
- Je hebt je Propedeuse behaald.
- Je moet je stage hebben afgerond.
- motivatiebrief
- Voor deze minor verwachten we een bovengemiddelde motivatie om deel te nemen.
- Mocht blijken dat door omstandigheden na de inschrijving toch niet voldaan kan worden aan de instapeis stage behaald, laat dat ons dan zo snel mogelijk weten.
Goed om te weten
Om deel te nemen aan de minor is een motivatiebrief vereist.
- Studenten van de HAN kunnen zich eenvoudig aanmelden via Osiris. Stuur je motivatie na je inschrijving naar Monique.Burggraaf@han.nl. Aan de hand daarvan wordt bepaald of je mag deelnemen!
- Externe studenten moeten eerst een account maken en aanmelden op kies op maat. Daarnaast mail je je motivatiebrief naar Monique.Burggraaf@han.nl Aan de hand daarvan wordt bepaald of je mag deelnemen!
Deze minor kent een maximum van 25 deelnemers per semester.
Toetsing van deze minor gebeurt op de volgende wijze:
Toetsing vindt plaats middels groepsopdrachten (Brand Room) en individuele assessments. Daarnaast vindt er een kennistoets plaats als ontvankelijkheidseis voor de toetsing.
Houd rekening met de volgende roostergegevens voor deze minor.
Met minor ben je max. 40 uur per week bezig. Er wordt van uitgegaan dat studenten van maandag t/m vrijdag (9.00-17.00 uur) beschikbaar zijn. Houd hier rekening mee met bijbaantjes.
Locatie: Nijmegen
Werkvormen
- Hoorcolleges
- Werkcolleges
- Workshops
- Gastcolleges
- Excursies en werkbezoeken
- Brandcamps
- Stedenbezoek
Strategisch Brand Design - R. Stavorinus - 1e druk
Adobe pakket Creative Cloud
Studenten van de HAN kunnen zich eenvoudig aanmelden via OSIRIS.
Mocht het inloggen in OSIRIS niet lukken via bovenstaande link ga dan naar de site van OSIRIS.
Externe studenten kunnen zich eenvoudig aanmelden via Kies Op Maat.