Voor inhoudelijke informatie:
Krista Lucassen
E-mail: Krista.Lucassen@han.nl
Inschrijven? Goed om te weten!
- Bij minoren die starten in september vindt, ná de inschrijfperiode in de maand maart, een loting plaats in april áls er op dat moment meer inschrijvingen zijn dan beschikbare plaatsen.
- Bij minoren die starten in februari vindt, ná de inschrijfperiode in de maand oktober, een loting plaats in november áls er op dat moment meer inschrijvingen zijn dan beschikbare plaatsen.
Bij de minoren waar nog plaats is, geldt daarna tot aan de sluiting van de inschrijfperiode:
zodra een minor vol is, wordt deze gesloten, vol = vol.
Daarnaast geldt dat als het aantal aanmeldingen na vier weken ruim onder de norm ligt; deze minor mogelijk wordt teruggetrokken. Dus heb je interesse, meld je direct aan.
Schrijf je op tijd in!
Let op:
Voor HAN studenten geldt dat zij zich, in geval van uitloten of geen doorgang van de eerste keuze NA de periode van besluitvorming (deze duurt een volledige maand), kunnen herinschrijven. Dit kan alleen op de dan nog beschikbare minoren die plaatsen vrij hebben.
Ook dan geldt: zodra een minor vol is, wordt deze gesloten.
Een goed overzicht van de HAN minoren kun je vinden in de minoren app! De app is bereikbaar via: http://www.minoren-han.nl/
Minor Digital Marketing HAN. Word digital marketing expert. Behaal je Google Certificaten, leer van bekende experts en werk met echte opdrachtgevers.
Digital marketing groeit exponentieel evenals de online marketing budgetten. Adverteerders investeren vele miljarden euro’s in online advertenties en webshops schieten als paddenstoelen uit de grond. De voorspelling is dat we de aankomende 20 jaar 300 jaar in innovatie vooruit gaan. De nieuwe technologieën ontwikkelen zich in razendsnel tempo: AI (artificial intelligence) multi inzetbaar binnen digital marketing, internet of things, extended reality etc. Al deze ontwikkelingen zorgen voor een enorm grote vraag naar experts op het gebied van digital marketing. Momenteel is de vraag naar digital experts vele malen groter dan het aanbod.
Onderwerpen
- Online customer journey & customer experience met touchpoints
- Webanalytics (Google analytics, Hotjar etc.)
- Conversieoptimalistatie
- Webpsychologie/neuromarketing
- Webdesign & Mobile design
- Tools, trends & devices (AI, XR, chatbots etc.)
- Online communicatie (via verschillende platformen)
- Search Engine Marketing (SEO & SEA)
Soort minor
Dit is een verdiepende minor. In een verdiepende minor specialiseer je je verder binnen je eigen beroep(profiel)
Blokminor
Deze minor is een blokminor. De minor wordt 1 of 2 keer per jaar als een blok in een semester aangeboden.
In deze minor stomen we je klaar voor een functie als digital marketeer door je inzicht te geven in verschillende digital marketing onderwerpen. Tijdens deze minor ga je daadwerkelijk aan de slag voor een opdrachtgever, zodat je de geleerde kennis gelijk in de praktijk kan brengen.
Wat kun je verder verwachten?
• Google certificaten
Tijdens deze minor krijg je de mogelijkheid om diverse Google certificaten te behalen. Deze certificaten zijn zeer waardevol al tijdens, maar zeker na je studie en staan goed op je CV.
• Gastcolleges van digital marketing experts
Specialisten uit het werkveld vertellen je over de laatste ontwikkelingen op het gebied van digital marketing. Deze kennis probeer je bij je opdrachtgever ook zo veel mogelijk toe te passen.
Tijdens de minor ga je met een projectgroep aan de slag voor echte opdrachtgevers. De opdrachtgevers worden door de student zelf voorafgaand de minor geregeld. Zorg ervoor dat je een opdrachtgever kiest die een behoorlijke omzet en aantal unieke bezoekers per maand heeft. Daarnaast is het belangrijk dat de opdrachtgever betrokken is bij het project en je faciliteert in het uitvoeren van diverse onderzoeken en analyses (bijvoorbeeld inzicht in Google Analytics)
Er is in het bedrijfsleven veel vraag naar studenten die een minor met deze specialisatie hebben gevolgd. Met deze minor heb je dan ook echt een streepje voor.
Leeruitkomsten
Eindniveau CE:
CE: Waarde creëren
- De student leert een koppeling te leggen tussen marketing en analysetechnieken met behulp van datamanagementtools, waarbij de psychologie van de gebruiker centraal staat. De student leert betekenis te geven aan data en leert planmatig met deze data aan de slag te gaan.
- De CE'er is in staat om op basis van onderzoek en analyses het online gedrag van de websitebezoeker te begrijpen en zelfstandig te komen met online verbetervoorstellen passend bij de online onderneming, bijbehorende doelstellingen en de doelgroep. Hij heeft oog voor het perspectief en de context van de websitebezoeker en heeft inzicht in wat zijn organisatie voor bezoekers betekent.
CE: Business Development
- De CE'er creëert op basis van onderzoek en analyses zelfstandig en in teamverband de obstakels binnen de website van een onderneming. Op basis van o.a. data, usability en (neuro)marketing worden verbetervoorstellen gedaan, waarbij meer bezoekers langer op de site blijven en er meer geconverteerd wordt.
- De CE’er heeft oog voor de diversiteit aan websitebezoekers en websites, verschillende belangen en veranderende omstandigheden. Hij kan draagvlak creëren voor zijn ideeën.
CE : Realiseren
- De CE'er is in staat om zelfstandig websiteanalyses uit te voeren en concrete verbetervoorstellen te formuleren zodat bezoekers een betere online ervaring krijgen en conversiepercentages op een website verder geoptimaliseerd kunnen worden.
- De CE’er heeft daarbij oog voor de verschillende aspecten, van technisch tot psychologisch, die een rol spelen bij een website-ervaring. Hij beschikt over inzichten die hem helpen ook alternatieve, creatieve en duurzame oplossingen en suggesties te geven. • De CE’er is niet alleen zelfstandig, maar ook een goede teamspeler die communicatief sterk is en die samen met anderen tot een verbeterd online resultaat kan komen. Dit uit zich o.a. in het overtuigend kunnen pitchen van een verbetervoorstel en het concreet kunnen schrijven van een advies, dat zowel op het heden als de toekomst in de zin van vervolgtraject is gericht.
- Na het volgen van deze minor kan de student op expertniveau advies geven op het gebied van digital marketing binnen een onderneming.
Een minor wordt pas interessant als deze aansluit op je opleiding en/of je beroepsprofiel, van het juiste niveau is en niet overlapt met je major.
Voor wie?
Deze minor is bedoeld voor studenten van Commerciële Economie (CE) en Communicatie (CO): voltijd, hoofdfase, derde- en/of vierdejaars. Andere HBO-studenten met voldoende commerciële basis (aantoonbaar) zoals CMD, ORM en BK-studenten zijn ook welkom.
Voorwaarden voor deelname
Om deel te kunnen nemen aan deze minor moet de student in elk geval de propedeuse hebben behaald en bij voorkeur ook de stage met een voldoende hebben afgerond. Voor deze minor verwachten we een bovengemiddelde motivatie om deel te nemen. Een motivatievlog of eventueel -brief maakt deel uit van de toelating. Er geldt voor deze minor voor een aantal onderdelen een aanwezigheidsplicht. Dit geldt voor workshops, instructie- en werkcolleges.
Bij voorkeur een motivatievlog of eventueel motivatiebrief maakt deel uit van de toelating:
- Studenten van de HAN kunnen zich eenvoudig aanmelden via Osiris. Daarnaast stuur je je motivatievlog of eventueel motivatiebrief naar Krista.Lucassen@han.nl. Aan de hand daarvan wordt bepaald of je mag deelnemen! Om met de selectie mee te gaan moet je dus na je inschrijving je motivatievlog of -brief mailen!
- Externe studenten moeten eerst een account maken en aanmelden op kies op maat. Daarnaast stuur je je motivatievlog of eventueel motivatiebrief naar Krista.Lucassen@han.nl. Aan de hand daarvan wordt bepaald of je mag deelnemen! Om met de selectie mee te gaan moet je dus na je inschrijving je motivatievlog of -brief mailen!
Goed om te weten
- Je maakt bij voorkeur een motivatievlog of eventueel een motivatiebrief waarom je aan deze minor deel wilt nemen
- Mocht blijken dat door omstandigheden na de inschrijving toch niet voldaan kan worden aan de instapeis propedeuse behaald, laat dat ons dan zo snel mogelijk weten.
Toetsing van deze minor gebeurt op de volgende wijze:
- Adviesrapport Digital Marketing voor de opdrachtgever in groepsverband
- Google Certificaten individueel
- Pitch voor vakkundige jury en de opdrachtgever
Er wordt vanuit gegaan dat studenten van maandag t/m vrijdag beschikbaar zijn. Bijbaantjes of andere vakken volgen kunnen in beperkte mate waarbij de minor wel altijd voorrang krijgt. Locatie: Nijmegen.
Werkvormen
- Hoorcolleges
- Werkcolleges
- Workshops
- Practicum
Aanbevolen literatuur: Jongejan, J. (2014). Meer omzet met je webshop. in vier stappen naar een hogere conversie. Uitgeverij: van Duuren Management
Studenten van de HAN kunnen zich eenvoudig aanmelden via OSIRIS.
Mocht het inloggen in OSIRIS niet lukken via bovenstaande link ga dan naar de site van OSIRIS.
Externe studenten kunnen zich eenvoudig aanmelden via Kies Op Maat.