Deeltijd
Nederlands
Arnhem
30.0
-- info coming soon
Merel Brandon, Niels Riethorst

Voor inhoudelijke informatie:
Niels Riethortst of Merel Brandon
E-mail: niels.riethorst@han.nl of merel.brandon@han.nl.

Inschrijven? Goed om te weten!
- Bij minoren die starten in september vindt, ná de inschrijfperiode in de maand maart, een loting plaats in april áls er op dat moment meer inschrijvingen zijn dan beschikbare plaatsen.
- Bij minoren die starten in februari vindt, ná de inschrijfperiode in de maand oktober, een loting plaats in november áls er op dat moment meer inschrijvingen zijn dan beschikbare plaatsen.

Bij de minoren waar nog plaats is, geldt daarna tot aan de sluiting van de inschrijfperiode:
zodra een minor vol is, wordt deze gesloten, vol = vol.

Daarnaast geldt dat als het aantal aanmeldingen na vier weken ruim onder de norm ligt; deze minor mogelijk wordt teruggetrokken. Dus heb je interesse, meld je direct aan.

Schrijf je op tijd in!

Let op: 
Voor HAN studenten geldt dat zij zich, in geval van uitloten of geen doorgang van de eerste keuze NA de periode van besluitvorming (deze duurt een volledige maand), kunnen herinschrijven. Dit kan alleen op de dan nog beschikbare minoren die plaatsen vrij hebben.

Ook dan geldt: zodra een minor vol is, wordt deze gesloten.

Een goed overzicht van de HAN minoren kun je vinden in de minoren app! De app is bereikbaar via: http://www.minoren-han.nl/

Serious and Applied Gaming (SAG) gaat over het ontwerpen van (digitale, mixed media) spelvormen, met als doel te leren van eigen gedrag in relatie met dat van anderen in een wereld met spelelementen of een spelwereld. Dit kan binnen een organisatie zijn (bedrijven, non-profit organisaties, welzijns- en zorginstellingen, scholen, musea), maar ook meer individueel.

In deze module komen diverse spelconcepten aan de orde, zoals (spel-)regels en spelervaring. Daarbij komen begrippen uit de cognitieve psychologie van pas, bijvoorbeeld flow en beleving van een spel. Centraal staat de speler: deze heeft een doel in het spel, wordt geconfronteerd met uitdagingen en kan acties ondernemen om deze uitdagingen aan te gaan. De effecten van acties worden bepaald door regels. Om serious games te kunnen ontwikkelen heb je vaardigheden en kennis nodig over gebruikersonderzoek, storytelling en technische mogelijkheden.
PS: bij deze minor wordt niet geprogrammeerd! Het accent ligt volledig op onderzoeken & ontwerpen.

Gedragsonderzoek.
Je kunt mensen en hun gedrag methodisch onderzoeken en je onderzoek vastleggen in tastbare representaties die de aanpak en bevindingen communiceren aan het team en de klant.

Karakter en verhalen in nieuwe spelwerelden.
Je kunt een concept ontwikkelen voor een Serious Game, dat als doel heeft bij de spelers onbewust gedrag aan het licht te brengen. Daarbij pas je onderbouwd theorie toe.

Motivatie en Leergedrag.
Je ontwerpt op basis van motivatie- en leertheorieën/technieken een spel voor gedragsverandering. Je evalueert de kwaliteit van een spel voor gedragsverandering methodisch en past opgedane inzichten toe om het spelontwerp te verbeteren.

Serious games & Game analyse.
Je verkent de inzet en invloed van serious games en bekijkt deze in het kader van samenleving, ethiek en spelontwerp. Je ontwerpt op basis van game theorieën en inzichten uit bestaande games een serious game met maatschappelijke relevantie .

Ontwerppracticum.
Je kunt vanuit de principes van Agile een ontwerpproces organiseren waarin de doelgroep en eventueel opdrachtgever actief betrokken worden. Dit betekent dat je een gebruikergecentreerde, gefaseerde aanpak volgt, waarbij inzichten en
kansen het uitgangspunt vormen voor het realiseren van oplossingen (concepten) en concrete ontwerpen-

Kennistoets.
Je hebt begrip en kennis van theorieën rond motivatie- en leertheorieën/technieken, de kaders en de relevantie van serious games binnen praktijkgericht onderzoek, tastbare representaties en de invloed van serious games in het kader van samenleving, ethiek en spelontwerp binnen praktijkgericht onderzoek.




Studenten moeten hun propedeuse hebben behaald om deel te kunnen nemen aan deze minor. 

Studenten die een specifieke game-design of -development opleiding volgen moeten overwegen of deze minor voldoende nieuws te bieden heeft.

De vier leerwerkgroepen worden getoetst met verschillende beroepsproducten. Het practicum wordt getoetst met een productbiografie & showcaseportfolio. Tenslotte maak je aan het einde van de minor nog een kennistoets.

De studielast voor een deeltijdstudent (naast werkplekleren) komt neer op ongeveer 20 uur per week. Contacttijd op school is op donderdagmiddag en -avond. Incidenteel kunnen ook activiteiten op dinsdagavond worden gepland.

Op donderdagmiddagen volg je twee keer twee leerwerkgroepen. 's Avonds is het ontwerppracticum gepland.

Reader gedragsonderzoek AIM/CMD.
Deze reader is kosteloos te downloaden.

HAN students can enrol via Alluris.

log into alluris here arrowright

 

non-HAN students need to first make an acount with www.kiesopmaat.nl

In case you have not got a Kiesopmaat.nl account, click on the button below.

Start your account arrowright

 

In case you already have an account, click on the button below to log in.

Log in on kies op maat arrowright