Vol- en deeltijd
Nederlands
NIJMEGEN,ARNHEM
30.0
-- niet aangeboden

Voor meer informatie:
info@han.nl | T (024) 35 30 500 van 09.00 tot 16.30 bereikbaar | www.han.nl.

Inschrijven? Goed om te weten!
- Bij minoren die starten in september vindt, ná de inschrijfperiode in de maand maart, een loting plaats in april áls er op dat moment meer inschrijvingen zijn dan beschikbare plaatsen.
- Bij minoren die starten in februari vindt, ná de inschrijfperiode in de maand oktober, een loting plaats in november áls er op dat moment meer inschrijvingen zijn dan beschikbare plaatsen.

Bij de minoren waar nog plaats is, geldt daarna tot aan de sluiting van de inschrijfperiode:
zodra een minor vol is, wordt deze gesloten, vol = vol.

Daarnaast geldt dat als het aantal aanmeldingen na vier weken ruim onder de norm ligt; deze minor mogelijk wordt teruggetrokken. Dus heb je interesse, meld je direct aan.

Schrijf je op tijd in!

Let op: 
Voor HAN studenten geldt dat zij zich, in geval van uitloten of geen doorgang van de eerste keuze NA de periode van besluitvorming (deze duurt een volledige maand), kunnen herinschrijven. Dit kan alleen op de dan nog beschikbare minoren die plaatsen vrij hebben.

Ook dan geldt: zodra een minor vol is, wordt deze gesloten”.

Een goed overzicht van de HAN minoren kun je vinden in de minoren app! De app is bereikbaar via: http://www.minoren-han.nl/

Ben jij de professional die aan de slag wil gaan met het ontwerpen van creatieve oplossingen voor onderwijs en leren met behulp van ict?
Volg dan de HAN-minor Design4Learning

We werken in multidisciplinaire teams (studenten en professionals afkomstig van verschillende disciplines en schooltypen). Bij het ontwerpen van ict- leerarrangementen doorloop je de design-thinking stappen. Er is veel aandacht voor digitale geletterdheid, creativiteit, kritisch denken en probleemoplossingsvaardigheden. De werkvormen sluiten hierbij aan.
Gedurende de minor worden een zevental themadagen georganiseerd. Op deze dagen maak je kennis met verschillende aspecten van leren en lesgeven met ict en leg je de relatie met je eigen praktijk. Deze thema’s hebben betrekking op instrumentele  ict basisvaardigheden, mediavaardigheden, informatievaardigheden, computational thinking, gamification, virtual reality en augmented reality.

De onderwerpen die aan bod komen, zijn:

  • Analyse van praktijkvraagstukken (van een externe opdrachtgever ) over leren en differentiëren met ict
  • Creatief ontwerpen  vanuit onderwijskundig en technologisch perspectief

  • Ontwerpcyclus en ontwerponderzoek

  • Multidisplinaire samenwerking

  • Innovatie en creatieve inzet van ict
  • praktijkvragen over leren en differentiëren analyseren
  • Creatieve oplossingen met technologie genereren
  • Verband leggen tussen onderwijskunde – creativiteit en technologie
  • Ict- leerarrangementen ontwerpen en onderzoeken
  • Inzicht in hoe je recht kunt doen aan verschillen tussen leerlingen
  • Samenwerken in multidisciplinaire teams in een blended omgeving

De minor is bedoeld voor studenten die zich actief willen verdiepen in theorie en praktijk van het ontwerpen van innovatieve ict-leerarrangementen en ict graag willen inzetten om recht te doen aan verschillen tussen leerlingen.

Studenten vanuit verschillende opleidingen kunnen deelnemen aan deze minor. Hierbij kun je denken aan een educatieve opleiding bijvoorbeeld de Pabo of de lerarenopleiding, of een opleiding op het gebied van gedrag en maatschappij zoals cultureel maatschappelijke vorming of pedagogiek, of een opleiding op het gebied van informatica, media en communicatie.

Je bent in het bezit van je propedeuse en voldoet aan de instapeisen van je opleiding tav toelating tot minor.  Voor studenten van het Instituut HAN pabo geldt dat als je bij de start van het derde jaar minder dan 45 studiepunten hebt, je in overleg met je slb’er beslist of inschrijven voor de minor verstandig is. Je studieachterstand is dan wellicht te groot om de minor succesvol te doorlopen.

Je sluit de minor af met een portfolio assessment.

De praktijkopdrachten, stageverslagen en onderzoeksproducten maken hier deel van uit.

Er wordt vanuit gegaan dat studenten van maandag t/m vrijdag beschikbaar zijn.

De contactbijeenkomsten zijn in iXperium Arnhem en/ of in iXperium Nijmegen en op locatie op dinsdag- of donderdag

Fullan, M. (2013). Stratosphere: Integrating Technology, Pedagogy, and Change Knowledge. Pearson Canada  

Knezek, G. & R. Christensen (2008). The importance of information technology attitudes and competencies in primary and secondary education. In J. Voogt &  

   G.Knezek (Red.), International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (pp.321-331). New York: Springer.

Marzano, R. (2013). Klaar voor de 21e eeuw. Vaardigheden voor een veranderende wereld. Uitgever Bazalt Educatieve Uitgaven.

Valcke, M. (2010). Onderwijskunde als ntwerpwetenschap. Gent: Academia Press.

Voogt, J., Fisser, P. & J. Tondeur (2010). Maak kennis met TPACK. Zoetermeer: Kennisnet http://www.kennisnet.nl/themas/ict-bekwaamheid/tpack/

 

Daarnaast wordt er een e-reader samengesteld met diverse artikelen en bronnen die online vindbaar zijn.

Studenten van de HAN kunnen zich eenvoudig aanmelden via alluris.

Inloggen alluris arrowright

Externe studenten moeten eerst een account aanmaken bij kies op maat.

Heb je nog geen account bij kies op maat? Klik dan op onderstaande button om een account aan te maken.

Account aanmaken arrowright

Heb je al wel een account bij kies op maat? Klik dan op onderstaande button om in te loggen.

Inloggen kies op maat arrowright