Voltijd
Nederlands
NIJMEGEN
30.0
30 augustus 2021 t/m: 30 januari -- open
Joëlle van Berkel

Voor meer informatie:

https://www.han.nl/start/bachelor-opleidingen/studie-kiezen/minor-volgen/

info@han.nl | T (024) 35 30 500 van 09.00 tot 16.30 bereikbaar | www.han.nl

Voor inhoudelijke informatie:
Joëlle van Berkel
E-mail: Joelle.vanBerkel@han.nl

Inschrijven? Goed om te weten!
Bij populaire minoren vindt 3 tot 4 weken na het open gaan van de inschrijvingen een loting plaats áls er op dat moment meer inschrijvingen zijn dan beschikbare plaatsen. Bij de minoren waar nog plaats is, geldt daarna tot aan de sluiting van de inschrijfperiode: zodra een minor vol is, wordt deze gesloten, vol = vol.

Daarnaast geldt dat als het aantal aanmeldingen na drie weken ruim onder de norm ligt; deze minor mogelijk wordt teruggetrokken. Dus heb je interesse, meld je direct aan.

Schrijf je op tijd in!

Let op: Voor HAN studenten geldt dat zij zich, in geval van uitloten of geen doorgang van de eerste keuze NA de periode van besluitvorming (deze duurt ca. 3 weken), kunnen herinschrijven. Dit kan alleen op de dan nog beschikbare minoren die plaatsen vrij hebben.

Ook dan geldt: zodra een minor vol is, wordt deze gesloten, vol = vol.

Een goed overzicht van de HAN minoren en hun beschikbaarheid kun je vinden in de minoren app! De app is bereikbaar via: http://www.minoren-han.nl/

Vernieuwde minor! versie 29 januari 2021, meer informatie volgt nog. Controleer voor je gaat inschrijven of je de up-to-date informatie hebt gelezen!

“De enige manier om te concurreren in zowel de online als de offline wereld is het neerzetten van een optimale customer experience”, aldus Customertalk (2020). Inzicht in je doelgroep en daarmee meer personalisatie betekent een betere klantbeleving en is momenteel dé manier om je concurrentiepositie te versterken.

Doelgroepen en klantbeleving staan centraal in de minor Diversity Marketing-CX van de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen. Hoe vindt een organisatie aansluiting bij bijvoorbeeld ouderen, kinderen, millennials of nieuwe Nederlanders? Hoe kan een organisatie de optimale klantbeleving bieden aan een bepaalde doelgroep? De minor Diversity Marketing-CX, focust op deze vragen. Of het nu gaat om een commerciële of om een maatschappelijke invalshoek, elke doelgroep vraagt om een geheel eigen benadering. Daarom is het belangrijk om hier op de juiste manier in te spelen om de klanttevredenheid te verhogen. Dit is tegenwoordig ‘key’ als het gaat om concurreren met anderen.

Onderwerpen

De eerste week is een introductieweek waarin kennismaking, introductie in CX, speeddating en agile werken centraal staan. In de weken daarna worden colleges aangeboden in de vorm van theorie gecombineerd met praktijk, workshops en experts uit het bedrijfsleven. Je gaat je o.a. verdiepen in de volgende onderwerpen:

  • Consumentengedrag
  • Neuromarketing
  • Branding
  • Verschillende doelgroepen 
  • CJ onderzoekstechnieken
  • Customer Journey Mapping en technieken
  • Persona's 
  • Omnichannelmanagement
  • Klachtenmanagement
  • Personalisatie
  • Klanttevredenheid
  • NPS-scores en CES-scores
  • Business cases
  • Campagnemanagement (inclusief conceptontwikkeling)

Soort minor
Dit is een verdiepende minor. In een verdiepende minor specialiseer je je verder binnen je eigen beroep(profiel)

Blokminor
Deze minor is een blokminor. De minor wordt 1 of 2 keer per jaar als een blok in een semester aangeboden.

Beoordeel zelf of de leerdoelen van deze minor aansluiten op jouw wensen en eisen.

Beroepstaken

Adviseur
Je geeft adviezen, aanwijzingen, informatie en ondersteuning aan het management of aan cliënten om het strategische en tactische marketing-, sales- of communicatiebeleid optimaal af te stemmen op specifieke doelgroepen.

Je adviseert en ondersteunt een organisatie bij de communicatie met een specifieke doelgroep. Je genereert toegevoegde waarde voor de gekozen doelgroep.

(Product-)ontwikkelaar
Het ontwikkelen van commerciële concepten en proposities voor producten en diensten die optimaal zijn afgestemd op de behoeften en kenmerken van specifieke doelgroepen.

Onderzoeker
Het identificeren en kwantificeren van doelgroepen en marktsegmenten, het registreren en analyseren van kennis, perceptie, voorkeuren, weerstanden en koopgedrag van specifieke doelgroepen in het kader van een positieve verbetering in de klanttevredenheid.

Competenties

  • Toepassen van kennis en inzicht
    • Methodisch en reflectief denken en handelen;
    • Relevante gegevens verzamelen en interpreteren;
    • Creatief en innovatief denken en handelen;
    • Klantgericht denken en handelen;
    • Probleem- en oplossingsgericht werken.
  • Communicatie
    • De juiste boodschap, vorm en middelen kiezen voor effectieve klanttevredrenheid van een doelgroep, waarbij wordt ingespeeld op verbetering van touchpoints in een klantreis;
  • Leervaardigheid
    • Oordeel vormen over de optimale klantwaarde, zowel vanuit het perspectief van de organisatie als van haar klanten

Praktijkopdracht

Doel van de externe praktijkopdracht is om voor een zelfgeworven B2C-bedrijf de klantreis van een bepaalde doelgroep te optimaliseren. Dit doe je in een projectgroep (3 studenten) door middel van een inside-out en outside-in approach. Aan de hand van een of meerdere persona’s ga je met de groep het veld in om klanten (lees: jullie doelgroep) te spreken. Aan het eind van het semester wordt er een bijeenkomst georganiseerd waarbij de groepen hun optimale klantreis en een marketingcampagne presenteren aan het bedrijf en de minorgroep. De groepen krijgen bij het uitvoeren van de externe praktijkopdracht persoonlijke begeleiding van de docenten in de rol van tutor.

 

Een minor wordt pas interessant als deze aansluit op je opleiding en/of je beroepsprofiel, van het juiste niveau is en niet overlapt met je major.

Voor wie?

Deze minor is geschikt voor jou als je geïnteresseerd bent in consumentengedrag, doelgroepbenaderingen en customer expierence.

Voorwaarden voor deelname

Studenten ABC en overige HBO-studenten: het beheersen van marketing op een basisniveau (te denken valt aan Nima A-niveau).

De deelnemende studenten dienen de propedeuse behaald te hebben en de stageperiode met een voldoende te hebben afgerond.

Mocht blijken dat door omstandigheden na de inschrijving toch niet voldaan kan worden aan de instapeis stage behaald, laat dat ons dan zo snel mogelijk weten.

Goed om te weten

Let op:
Om deel te nemen aan de minor is een motivatiebrief vereist.

  • Studenten van de HAN kunnen zich eenvoudig aanmelden via alluris. Daarnaast mail je je motivatiebrief naar Joelle.vanBerkel@han.nl. De motivatie in Alluris is bedoeld voor je SSLB’er en kunnen wij niet inzien. Je moet dus na je inschrijving je motivatiebrief mailen! Aan de hand daarvan wordt bepaald of je mag deelnemen! 
  • Externe studenten moeten eerst een account maken en aanmelden op kies op maat. Daarnaast mail je je motivatiebrief naar Joelle.vanBerkel@han.nl. Aan de hand daarvan wordt bepaald of je mag deelnemen! 

Toetsing van deze minor gebeurt op de volgende wijze:

·        Externe Praktijkopdracht (portfolio en campagne + presentatie)

Houd rekening met de volgende roostergegevens voor deze minor.

Theorielessen in combinatie met praktijk- en expertlessen.

Werkvormen

Nader te bepalen.

  • Van Slooten et al. (2016) Basisboek Customer Journey. Noordhoff Uitgevers (9789001820589)

Studenten van de HAN kunnen zich eenvoudig aanmelden via alluris.

Inloggen alluris arrowright

Externe studenten moeten eerst een account aanmaken bij kies op maat.

Heb je nog geen account bij kies op maat? Klik dan op onderstaande button om een account aan te maken.

Account aanmaken arrowright

Heb je al wel een account bij kies op maat? Klik dan op onderstaande button om in te loggen.

Inloggen kies op maat arrowright