Voltijd
Nederlands
NIJMEGEN
30.0
1 februari 2021 t/m: 3 juli 2021 -- open

Voor meer informatie:

https://www.han.nl/start/bachelor-opleidingen/studie-kiezen/minor-volgen/

info@han.nl | T (024) 35 30 500 van 09.00 tot 16.30 bereikbaar | www.han.nl

Voor inhoudelijke informatie:
Mi’jke Breteler
E-mail: mijke.breteler@han.nl

Inschrijven? Goed om te weten!
Bij populaire minoren vindt 3 tot 4 weken na het open gaan van de inschrijvingen een loting plaats áls er op dat moment meer inschrijvingen zijn dan beschikbare plaatsen. Bij de minoren waar nog plaats is, geldt daarna tot aan de sluiting van de inschrijfperiode: zodra een minor vol is, wordt deze gesloten, vol = vol.

Daarnaast geldt dat als het aantal aanmeldingen na drie weken ruim onder de norm ligt; deze minor mogelijk wordt teruggetrokken. Dus heb je interesse, meld je direct aan.

Schrijf je op tijd in!

Let op: Voor HAN studenten geldt dat zij zich, in geval van uitloten of geen doorgang van de eerste keuze NA de periode van besluitvorming (deze duurt ca. 3 weken), kunnen herinschrijven. Dit kan alleen op de dan nog beschikbare minoren die plaatsen vrij hebben.

Ook dan geldt: zodra een minor vol is, wordt deze gesloten, vol = vol.

Een goed overzicht van de HAN minoren en hun beschikbaarheid kun je vinden in de minoren app! De app is bereikbaar via: http://www.minoren-han.nl/.

Nieuw! Informatie (11 september 2020), kijk voor je gaat inschrijven of je de up-to-date informatie gelezen hebt!

Operational Branding van de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen.

Branding voor iedereen

In deze minor maak je kennis met merken. Wat zijn merken precies, hoe worden ze ontworpen en wat moet je doen om merken van betekenis te voorzien? We kennen allemaal de voorbeelden van grote merken als Apple, Google en Coca Cola, die hun succes in belangrijke mate te danken hebben aan het systematisch managen van het merk. Ook andere bedrijven (bijvoorbeeld bedrijven in het MKB) en overheidsinstellingen zien in toenemende mate het belang van brandmanagement. In deze minor leer je de basis van brandmanagement en branddesign en dit toe te passen.

We doen dit met interactieve colleges over de belangrijkste brandingonderwerpen, maar ook met bezoeken aan brandstores, brandagencies, headquarters visits van grote merken, brandgames, interessant stedenbezoek (zoals Rotterdam of Antwerpen) en met creatieve sessies in diverse brandcamps waarbij we inzetten op merkconcepten, design en fysieke/digitale merkactivaties. In deze minor breng je een merk tot leven en ga je brandmanagement ervaren. We werken hierbij met een externe opdrachtgever, voor wie je in groepsverband aan de slag gaat.

Onderwerpen

Brandmanagement & brandactivation: leren van theorie rondom merken: merkmodellen, merkpositionering, merkprofilering en merkactivatie. De theorie gebruiken om merken te analyseren en bedrijven/instellingen te adviseren hoe zij hun merk het beste kunnen gebruiken en activeren om te helpen organisatiedoelen te realiseren. Het creëren van digitale en fysieke merkactivatie heeft een prominente plaats in deze minor.

Branddesign: merken ervaar je door het contact dat je met ze hebt, bijvoorbeeld reclames of evenementen. De indruk die je dan krijgt berust niet op toeval, maar is zo vormgegeven door de merkeigenaar. Daarom is er ook een behoorlijke plaats ingeruimd voor design: leren werken met grafische softwarepakketten (onder meer InDesign, Photoshop), ervaring opdoen met beeldtaal en bewust leren kijken naar merkuitingen. De uiteindelijke creatie van diverse fysieke/digitale merkuitingen heeft een prominente plaats.

Soort minor
Dit is een verbredende minor. In een verbredende minor ontwikkel je je beroepscompetenties in een andere/bredere context. De minor is vooral bedoeld voor studenten met beperkte kennis van communicatie, marketing of vormgeving. Heb je al een behoorlijk kennisniveau, studeer je Communicatie, Commerciële Economie of CMD, met Business Media Design profiel? Dan is de verdiepende variant Strategic Branding meer geschikt voor jou.

Blokminor
Deze minor is een blokminor. De minor wordt 1 of 2 keer per jaar als een blok in een semester aangeboden.

Beoordeel zelf of de leerdoelen van deze minor aansluiten op jouw wensen en eisen.

Deze operationele minor richt zich op analyseren, conceptualiseren, maar vooral ook uitwerken van merkconcepten in uitingen van merkactivatie. Daarnaast komt ook ontwerpen aan bod en is adviseren en presenteren aan een opdrachtgever ook onderdeel van de minor. De competenties zijn afkomstig uit het communicatiewerkveld. Je werkt in groepsverband, dus samenwerken en professionaliteit zijn belangrijk in deze minor.

Competenties

  • We sluiten aan op de landelijke LOCO-competenties voor communicatieprofessionals. Deze competenties zijn: Koers bepalen, Draagvlak creëren en Realiseren.

Een minor wordt pas interessant als deze aansluit op je opleiding en/of je beroepsprofiel, van het juiste niveau is en niet overlapt met je major.

Voor wie?

Voor iedereen met een beperkte kennis van marketing, communicatie en vormgeving, maar met een stevige interesse in het onderwerp en een hoge motivatie om hier meer van te leren. Voor de studenten Communicatie, Commerciële Economie of CMD met profiel Business Media Design (of een vergelijkbare opleiding) is deze minor van te weinig toegevoegde waarde. Voor hen is er de minor Strategic Branding

Voorwaarden voor deelname

  • Je hebt je Propedeuse behaald.
  • Je moet je stage hebben afgerond.
  • Voor deze minor verwachten we een bovengemiddelde motivatie om deel te nemen. 
  • Mocht blijken dat door omstandigheden na de inschrijving toch niet voldaan kan worden aan de instapeis stage behaald, laat dat ons dan zo snel mogelijk weten.  

Goed om te weten

Deze minor kent een maximum van 25 deelnemers per semester. 

Toetsing van deze minor gebeurt op de volgende wijze:

Toetsing vindt plaats middels groeps- en individuele opdrachten.

Houd rekening met de volgende roostergegevens voor deze minor.

Er wordt vanuit gegaan dat studenten van maandag t/m vrijdag beschikbaar zijn, dus bijbaantjes of andere vakken van maandag t/m vrijdag (9.00-17.45 uur) volgen is geen optie.

Locatie: Nijmegen

Werkvormen

  • Hoorcolleges
  • Werkcolleges (branding en design)
  • Workshops
  • Gastcolleges
  • Excursies en werkbezoeken
  • Brandcamps
  • Stedenbezoek

Actuele literatuur uit het vak brandmanagement en branddesign wordt gebruikt. Deze wordt tijdig bekend gemaakt.

Studenten van de HAN kunnen zich eenvoudig aanmelden via alluris.

Inloggen alluris arrowright

Externe studenten moeten eerst een account aanmaken bij kies op maat.

Heb je nog geen account bij kies op maat? Klik dan op onderstaande button om een account aan te maken.

Account aanmaken arrowright

Heb je al wel een account bij kies op maat? Klik dan op onderstaande button om in te loggen.

Inloggen kies op maat arrowright