Vol- en deeltijd
Nederlands
NIJMEGEN
30.0
31 augustus 2020 t/m: 30 januari 2021 -- gesloten (geen doorgang)

Voor meer informatie:

https://www.han.nl/start/bachelor-opleidingen/studie-kiezen/minor-volgen/

info@han.nl | T (024) 35 30 500 van 09.00 tot 16.30 bereikbaar | www.han.nl

Voor inhoudelijke informatie:
Daphne.Hachmang
E-mail: Daphne.Hachmang@han.nl

Inschrijven? Goed om te weten!
Bij populaire minoren vindt 3 tot 4 weken na het open gaan van de inschrijvingen een loting plaats áls er op dat moment meer inschrijvingen zijn dan beschikbare plaatsen. Bij de minoren waar nog plaats is, geldt daarna tot aan de sluiting van de inschrijfperiode: zodra een minor vol is, wordt deze gesloten, vol = vol.

Daarnaast geldt dat als het aantal aanmeldingen na drie weken ruim onder de norm ligt; deze minor mogelijk wordt teruggetrokken. Dus heb je interesse, meld je direct aan.

Schrijf je op tijd in!

Let op: Voor HAN studenten geldt dat zij zich, in geval van uitloten of geen doorgang van de eerste keuze NA de periode van besluitvorming (deze duurt ca. 3 weken), kunnen herinschrijven. Dit kan alleen op de dan nog beschikbare minoren die plaatsen vrij hebben.

Ook dan geldt: zodra een minor vol is, wordt deze gesloten, vol = vol.

Een goed overzicht van de HAN minoren en hun beschikbaarheid kun je vinden in de minoren app! De app is bereikbaar via: http://www.minoren-han.nl/

Leer alles over strategische communicatie en interactie tussen grote organisaties en consumenten via digitale kanalen in de minor Digital Communication van de HAN.

In een wereld waarin steeds meer online wordt gecommuniceerd, verloopt ook het klantcontact steeds vaker digitaal. Deze interactie met de klant kan verlopen via sociale media, een app, de website, chats en tal van andere digitale mogelijkheden. Het contact kan volledig geautomatiseerd zijn of juist door mensen geleid worden.

Wil jij weten hoe je de strategische digitale communicatie voor een organisatie inricht? Van contentmarketing en digital analytics tot webcare en de inzet van Artificial Intellegence: in deze minor nemen we je mee in de strategische wereld van digitale communicatie en ga je deze opgedane kennis gelijk toepassen in een adviesopdracht voor een echte opdrachtgever.

Onderwerpen

  • Webcare
  • Chatbots, livechat
  • Zoekmachinemarketing
  • Contentmarketing & social media
  • Digital Analytics
  • Artificial Intelligence

Soort minor
Dit is een verdiepende minor. In een verdiepende minor specialiseer je je verder binnen je eigen beroep(profiel)

Blokminor
Deze minor is een blokminor. De minor wordt 1 of 2 keer per jaar als een blok in een semester aangeboden.

 

Deze minor richt zich op onderzoeken en analyseren van strategische digitale communicatie. Aangezien we werken met echte opdrachtgevers is adviseren ook onderdeel van de minor. Tijdens de minor toetsen we (onderdelen van) de LOCO-competenties van de opleiding communicatie:

Competenties

1: Context & Strategie

2: Doelgroep & Gedrag

3: Concept & Creatie

4: Planning & Organisatie

5: Overtuiging & Draagvlak

6: Verbinding & Begeleiding

Ook toetsen we de professional skills uit het LOCO-competentie model:

1: Onderzoekend vermogen

2: Innovatie kracht

3: Samenwerken

4: Reflectief vermogen

5: Empathisch vermogen

6: Ethisch besef

7: Wendbaarheid

 

 

 

 

 

Een minor wordt pas interessant als deze aansluit op je opleiding en/of je beroepsprofiel, van het juiste niveau is en niet overlapt met je major.

Ben jij een student met een (commerciële) communicatie achtergrond? Dan is deze minor zeker interessant voor jou!

Deze minor kent een maximum van 24 deelnemers per semester. Er worden per semester 5 tot maximaal 10 plaatsen voor studenten van buiten de HAN gereserveerd.  

Het betreft een verdiepende minor op het vakgebied digital / online communicatie en interactie. De student dient dan ook te beschikken over basiskennis op dit vakgebied op niveau 2.

-       Student dient aan te kunnen tonen de basiskennis van het vakgebied te beheersen (bv. d.m.v. het behalen van een toets a.d.h.v. het Basisboek Online Marketing)

-       Student heeft de volgende Google certificaten behaald: Basisprincipes online marketing en Google Analytics

-       Student dient aan te kunnen tonen over vaardigheden te beschikken in het digitale domein (bijv. ervaring met toepassing zoekmachinemarketing, Google Analytics en Wordpress).

Goed om te weten

Om deel te kunnen nemen aan deze minor moet de student de propedeuse hebben behaald en stage met een voldoende hebben afgerond.

Voor deze minor verwachten we een bovengemiddelde motivatie om deel te nemen:

  • Je maakt een visuele motivatie waarom je graag deze minor gaat doen (bv. Infographic, video, animatie, verras ons!).
  • Bewijslast voor bovenstaande voorwaarden voor deelname dienen te worden meegestuurd in de bijlage.
  • Mail de motivatie en bewijslast naar Daphne.Hachmang@han.nl 

Op basis hiervan wordt bepaald welke studenten voldoende gemotiveerd zijn en meegaan in een eventuele willekeurige loting.

Mocht blijken dat door omstandigheden na de inschrijving toch niet voldaan kan worden aan de instapeis stage behaald, laat dat ons dan zo snel mogelijk weten.

 

Toetsing van deze minor gebeurt op de volgende wijze:

  • Advies Digital Communication gebaseerd op analyse voor de opdrachtgever (groepsverband)
  • Kennistoets van het digitale vakgebied
  • Losse opdrachten waarin toepassing van theorie wordt getoetst (o.a. sprints, minicolleges, opdrachten werkcollege)
  • Professionele houding (o.a. meewerken bij grote organisatie)

 

 

 

Er wordt vanuit gegaan dat studenten van maandag t/m vrijdag beschikbaar zijn, dus bijbaantjes of andere vakken van maandag t/m vrijdag (09.00-18.00 uur) volgen is geen optie. Van deze 5 dagen ben je 3 dagen aanwezig op de HAN voor onderwijs en 1 dag bij de opdrachtgever en 1 dag is gereserveerd voor zelfstudie.

LET OP: het rooster kan onderhevig zijn aan wijzigingen. Het kan betekenen dat lessen op andere dagen worden aangeboden.

Werkvormen

  • Hoorcolleges
  • Werkcolleges
  • Workshops
  • Gastcolleges
  • Sprints / bootcamps
  • Werkbezoeken & excursies

Gezien de snel veranderende aard van het vakgebied werken wij met wisselende literatuur (bv. 23 innovations in digital communication van Ketelaar, Aarts & Demir, MOOCS, blogs op marketingfacts en frankwatching).

Studenten van de HAN kunnen zich eenvoudig aanmelden via alluris.

Inloggen alluris arrowright

Externe studenten moeten eerst een account aanmaken bij kies op maat.

Heb je nog geen account bij kies op maat? Klik dan op onderstaande button om een account aan te maken.

Account aanmaken arrowright

Heb je al wel een account bij kies op maat? Klik dan op onderstaande button om in te loggen.

Inloggen kies op maat arrowright