Voltijd
Nederlands
NIJMEGEN
30.0
3 september 2018 t/m 2 februari 2019 -- gesloten (geloot)

Voor meer informatie:

https://www.han.nl/start/bachelor-opleidingen/studie-kiezen/minor-volgen/

info@han.nl | T (024) 35 30 500 van 09.00 tot 16.30 bereikbaar | www.han.nl

Voor inhoudelijke informatie:
Krista Lucassen
E-mail: Krista.Lucassen@han.nl
Michelle Merkx
E-mail: Michelle.Merkx@han.nl

Inschrijven? Goed om te weten!
Bij populaire minoren vindt 3 tot 4 weken na het open gaan van de inschrijvingen een loting plaats áls er op dat moment meer inschrijvingen zijn dan beschikbare plaatsen. Bij de minoren waar nog plaats is, geldt daarna tot aan de sluiting van de inschrijfperiode: zodra een minor vol is, wordt deze gesloten, vol = vol.

Daarnaast geldt dat als het aantal aanmeldingen na drie weken ruim onder de norm ligt; deze minor mogelijk wordt teruggetrokken. Dus heb je interesse, meld je direct aan.

Schrijf je op tijd in!

Let op: Voor HAN studenten geldt dat zij zich, in geval van uitloten of geen doorgang van de eerste keuze NA de periode van besluitvorming (deze duurt ca. 3 weken), kunnen herinschrijven. Dit kan alleen op de dan nog beschikbare minoren die plaatsen vrij hebben.

Ook dan geldt: zodra een minor vol is, wordt deze gesloten, vol = vol.

Een goed overzicht van de HAN minoren en hun beschikbaarheid kun je vinden in de minoren app! De app is bereikbaar via: http://www.minoren-han.nl/

Minor Digital Marketing HAN. Word digital marketing expert. Behaal je Google Certificaten, leer van bekende experts en werk met echte opdrachtgevers.

Digital marketing groeit exponentieel evenals de online marketing budgetten. Adverteerders investeren vele miljarden euro’s in online advertenties en webshops schieten als paddenstoelen uit de grond. De voorspelling is dat we de aankomende 20 jaar 300 jaar in innovatie vooruit gaan. De nieuwe technologieën volgen elkaar in razendsnel tempo op: artificial intelligence, internet of things, wearables, virtual reality etc. Al deze ontwikkelingen zorgen voor een enorm grote vraag naar experts op het gebied van digital marketing. Momenteel is de vraag naar digital experts vele malen groter dan het aanbod.

In deze minor stomen we je klaar voor een functie als digital marketeer door je inzicht te geven in verschillende digital marketing onderwerpen. Tijdens deze minor ga je daadwerkelijk aan de slag voor een opdrachtgever, zodat je de geleerde kennis gelijk in de praktijk kan brengen.

Onderwerpen

• Online customer journey & customer experience met touchpoints

• Search Engine Marketing (Search Engine Optimization & Search  Engine Advertising)

• Conversieoptimalistatie

• Webpsychologie

• Webdesign & Mobile marketing (Location based marketing, M-commerce etc.)

• Tools, trends & devices (VR, AR, wearables, homepods etc.)

• Online communicatie (via verschillende platformen)

• Contentmarketing

• Webanalytics (Google analytics, Hotjar etc.)

Soort minor
Dit is een verdiepende minor. In een verdiepende minor specialiseer je je verder binnen je eigen beroep(profiel)

Blokminor
Deze minor is een blokminor. De minor wordt 1 of 2 keer per jaar als een blok in een semester aangeboden.

Digital marketing groeit exponentieel evenals de online marketing budgetten. Adverteerders investeren vele miljarden euro’s in online advertenties en webshops schieten als paddenstoelen uit de grond. De voorspelling is dat we de aankomende 20 jaar 300 jaar in innovatie vooruit gaan. De nieuwe technologieën volgen elkaar in razendsnel tempo op: artificial intelligence, internet of things, wearables, virtual reality etc. Al deze ontwikkelingen zorgen voor een enorme grote vraag naar experts op het gebied van digital marketing. Momenteel is de vraag naar digital experts vele malen groter dan het aanbod.

In deze minor stomen we je klaar voor een functie als digital marketeer door je inzicht te geven in verschillende digital marketing onderwerpen. Tijdens deze minor ga je daadwerkelijk aan de slag voor een opdrachtgever, zodat je de geleerde kennis gelijk in de praktijk kan brengen.

Wat kun je verder verwachten?

Google certificaten

Tijdens deze minor krijg je de mogelijkheid om diverse Google certificaten te behalen. Deze certificaten zijn zeer waardevol al tijdens, maar zeker na je studie en staan goed op je CV.

Gastcolleges van digital marketing experts

Specialisten uit het werkveld vertellen je over de laatste ontwikkelingen op het gebied van digital marketing. Deze kennis probeer je bij je opdrachtgever ook zo veel mogelijk toe te passen.

Tijdens de minor ga je met een projectgroep aan de slag voor echte opdrachtgevers. De opdrachtgevers worden door de student zelf voorafgaand de minor geregeld. Zorg ervoor dat je een opdrachtgever kiest die een behoorlijke omzet en aantal unieke bezoekers per maand heeft. Daarnaast is het belangrijk dat de opdrachtgever betrokken is bij het project en je faciliteert in het uitvoeren van diverse onderzoeken en analyses (bijvoorbeeld inzicht in Google Analytics)

Er is in het bedrijfsleven veel vraag naar studenten die een minor met deze specialisatie hebben gevolgd. Met deze minor heb je dan ook echt een streepje voor.

Competenties

Eindniveau CE:

DC 3: Vaststellen voor een onderneming van enerzijds de sterktes en zwaktes op basis van een analyse van de interne bedrijfsprocessen en –cultuur, als onderdeel van de waardeketen, en anderzijds van de kansen en bedreigingen op de lokale, nationale en/of internationale markt op basis van relevante nationale en internationale trends. Niveau 3

DC 5: Opstellen, uitvoeren en bijstellen van plannen vanuit het marketingbeleid. Niveau 3

Eindniveau CO:

LOCO1: Analyseren en onderzoeken
- 1.2 Initiëren, begeleiden, uitvoeren en interpreteren van analyses en (toegepaste) onderzoeken.
- 1.3 Interpreteren en evalueren van informatie op strategisch niveau.
- 1.6 Beschrijven van mogelijke toekomstige ontwikkelingen en scenario’s.

LOCO 2: Ontwikkelen van en adviseren over merken/communicatiebeleid
- 2.2 Gevraagd en ongevraagd adviseren over beleid aan het management.
- 2.6 Voorstellen met overtuigingskracht presenteren aan interne en externe opdrachtgevers, zowel mondeling als schriftelijk.

LOCO 3: Plannen en organiseren
- 3.6 Communiceren met interne en externe betrokkenen t.b.v. het verkrijgen van draagvlak voor het project en de realisatie ervan.

CE: DC 3 en CO: LOCO1 en LOCO2

• De student leert een koppeling te leggen tussen marketing en analysetechnieken met behulp van datamanagementtools, waarbij de psychologie van de gebruiker centraal staat. De student leert betekenis te geven aan data en leert planmatig met deze data aan de slag te gaan.

• Adviesrapport voor MKB bedrijf en de HAN met conclusies en aanbevelingen en een pitch voor MKB bedrijf en de HAN met conclusies en aanbevelingen, verantwoorden van de aanpak en het advies over het vervolgtraject dat eventueel moet worden doorlopen

CE: DC 5 en CO: LOCO2 en LOCO3

• Het zelfstandig uitvoeren van digital marketing analyses waaruit concrete verbeteradviezen komen voor bedrijven op het gebied van Digital Marketing. Hierover maakt de student een eindrapport met advies, en geeft de student een pitch aan het werkveld en de HAN. 

  • Na het volgen van deze minor kan de student op expertniveau advies geven op het gebied van digital marketing binnen een onderneming.

Een minor wordt pas interessant als deze aansluit op je opleiding en/of je beroepsprofiel, van het juiste niveau is en niet overlapt met je major.

Deze minor is bedoeld voor studenten van Commerciële Economie (CE) en Communicatie (CO): voltijd, hoofdfase, derde- en/of vierdejaars.

Om deel te kunnen nemen aan deze minor moet de student propedeuse behaald en stage met een voldoende hebben afgerond. Voor deze minor verwachten we een bovengemiddelde motivatie om deel te nemen. Er geldt voor deze minor voor een aantal onderdelen een aanwezigheidsplicht. Dit geldt voor workshops en werkcolleges.

Een motivatiebrief maakt deel uit van de toelating:

  • Studenten van de HAN kunnen zich eenvoudig aanmelden via alluris. Daarnaast stuur je je motivatiebrief naar Krista.Lucassen@han.nl. Aan de hand daarvan wordt bepaald of je mag deelnemen!

  • Externe studenten moeten eerst een account maken op kies op maat. Na aanmelding via kies op maat stuur je je motivatiebrief naar Krista.Lucassen@han.nl. Aan de hand daarvan wordt bepaald of je mag deelnemen!

Goed om te weten

  • Je schrijft een motivatiebrief waarom je aan deze minor deel wilt nemen
  • Mocht blijken dat door omstandigheden na de inschrijving toch niet voldaan kan worden aan de instapeis stage behaald, laat dat ons dan zo snel mogelijk weten.

Toetsing van deze minor gebeurt op de volgende wijze:

  • Adviesrapport Digital Marketing voor de opdrachtgever in groepsverband
  • Google Certificaten individueel
  • Pitch voor de opdrachtgever

Er wordt vanuit gegaan dat studenten van maandag t/m vrijdag beschikbaar zijn, dus bijbaantjes of andere vakken van maandag t/m vrijdag (8.45-17.30 uur) volgen is geen optie. Locatie: Nijmegen.

Werkvormen

  • Hoorcolleges
  • Werkcolleges
  • Workshops
  • Practicum

Jongejan, J. (2014). Meer omzet met je webshop. in vier stappen naar een hogere conversie. Uitgeverij: van Duuren Management

Studenten van de HAN kunnen zich eenvoudig aanmelden via alluris.

Inloggen alluris arrowright

Externe studenten moeten eerst een account aanmaken bij kies op maat.

Heb je nog geen account bij kies op maat? Klik dan op onderstaande button om een account aan te maken.

Account aanmaken arrowright

Heb je al wel een account bij kies op maat? Klik dan op onderstaande button om in te loggen.

Inloggen kies op maat arrowright